Fysio-Sport
PALVELUT

Fysioterapia
Fysioterapian tavoitteena on asiakkaan toimintakyvyn palauttaminen, ylläpitäminen ja parantaminen. Sen keinoina ovat muunmuassa manuaaliset käsittelyt, erilaiset fysikaaliset hoidot, terapeuttinen harjoittelu, itsehoidon ohjaus ja kinesioteippaus. Fysioterapiaan voit tulla itsemaksavana tai lääkärin myöntämällä sv3fm-lähetteellä, jolloin Kela korvaa osan kuntoutuksesta. Hoidamme myös Kelan vaikeavammaisia asiakkaita. Fysioterapiaan on mahdollista päästä myös Selänteen Palvelusetelillä (Aputori).

Lymfaterapia
Lymfaterapian tarkoituksena on vähentää turvotusta, lievittää kipuja sekä rentouttaa. Siinä käytettävät otteet ovat kevyitä ja rytmikkäitä ja niiden tarkoituksena on lisätä kudosten aineenvaihduntaa. Lymfaterapia kuuluu Kela-korvauksen piiriin. Lymfaterapiaa on mahdollista saada myös Selänteen Palvelusetelillä (Aputori).

Hieronta
Hieronnan vaikutukset ovat moninaiset ja se sopiikin lähes kaikille. Yleisimmin hierontaa käytetään fyysisistä suorituksista tai tapaturmista seuranneiden lihasten jännitystilojen ja niistä aiheutuneiden kipujen laukaisuun. Hieronta keskittyy aina asiakkaan tarpeen mukaisiin hoitoihin ja voi kestää puolesta tunnista kahteen tuntiin.

Akupunktio
Fysioterapeutin vastaanotolla akupunktiota käytetään tuki- ja liikuntaelinten ongelmien hoitoon. Akupunktio lievittää erillaisia kipu- ja jännitystiloja. Siitä saa apua monenlaisiin kipuihin: päänsärky, mikreeni, nhs-kivut/jännitystilat, lihaskireydet, selkäkivut, nivelkivut.

Spinning
Spinningtilasta löytyy 12 spinningpyörää.Spinningtila Tarjolla on erilaisia tunteja ja niistä löytyy haasteita kaiken tasoisille kuntoilijoille. Satulapaikka tulee varata etukäteen kuntosalilla olevasta varauslistasta tai puhelimitse. Spinningtunti toteutuu, mikäli paikalla on vähintään kuusi polkijaa. Peruutuksista tulee ilmoittaa viimeistään klo 12 ko. päivänä.
Peruuttamaton tunti veloitetaan asiakkaalta.

Kuntosali
Kuntoilijoiden käytössä on noin 200 neliön kokoinen kuntosali, josta löytyy Kraftwerkin monipuolinen laitteisto. Lämmittelylaitteina ovat juoksumatto, crosstrainer, kuntopyörä, nojapyörä sekä Consept2-merkkinen sisäsoutulaite. Kuntosalia käytetään paljon myös terapeuttiseen harjoitteluun fysioterapia-asiakkaiden kanssa.

Personal Trainer-palvelut
Personal trainerin avulla saavutat tuloksia ja onnistut tavoitteissasi. Omavalmentaja ohjaa liikuntaharrastustasi oikeaan suuntaan sekä antaa hyvät eväät terveelliseen elämäntapaan. Personal Training -palvelut sopivat kaikentasoisille liikkujille! Turvallinen ja tehokas treeni yhdistettynä terveellisiin elämäntapoihin ovat kaikkien etuoikeus!

Ravintovalmentajan palvelut
Ravintovalmentaja on ravitsemuksen personal trainer! Hän on käytännönläheinen ja vastuullisesti ja ammattitaitoisesti toimiva ravitsemuksen ammattilainen, joka työskentelee yksilölähtöisesti asiakkaan parhaaksi. Ravintovalmentajan omaa alaa ovat painonhallinta, terveyden edistäminen sekä mahdollisten sairauksien hoito ja hallinta.

Kuntosalivalmennus
Kuntosalivalmentaja laatii asiakkaan tavoitteisiin tähtäävän kuntosaliohjelman. Valmennuksessa mennään kohti asiakkaan tavoitteita, keskitytään oikeaan tekniikkaan, käytetään tehostekeinoja ja muokataan ohjelmaa tavoitteelliseksi. Kuntosalivalmentajalta voi myös ostaa henkilökohtaisesti laaditun kuntosaliohjelman ja ohjauksen kertaluontoisesti.